Bijwerkingsdatum: 2 maart 2023
TABEL MATERIALEN
ARTIKEL 1. ALGEMENE INFORMATIE. . 3
Artikel 1.2 Toepassingsgebied. . 3
Artikel 1.3 Juridische informatie. . 3
Artikel 1.4 Doel van de Algemene voorwaarden. . 4
Artikel 1.5 Temporele toepassing en wijziging van de Algemene voorwaarden. . 4
Artikel 2.1 De kenmerken van de producten. . 4
Artikel 2.2 Presentatie van producten op de Site. . 5
Artikel 2.3 Beschikbaarheid van producten en aanbiedingen op de Site. . 5
ARTIKEL 3. FINANCIËLE VOORWAARDEN EN BETALING. . 6
Artikel 3.1 Algemene bepalingen. . 6
Artikel 3.2 Weergegeven prijzen. . 6
Artikel 3.3 Promotiecodes. . 7
Artikel 3.5 Betalingsvoorwaarden. . 7
ARTIKEL 4. HET CONTRACT ONLINE AFSLUITEN. . 8
ARTIKEL 5. EIGENDOMSVOORBEHOUD EN RISICO-OVERDRACHT. . 10
Artikel 6.2 Levertijden en -voorwaarden. . 11
Artikel 6.3 Bezorgkosten. . 11
Artikel 6.4 Zware pakketleveringen. . 16
Artikel 6.5 Levering volgen. . 16
Artikel 6.6 Ophaling in de winkel. . 16
Artikel 6.7 Schijnbaar defect - afwijking - ontbrekend product 17
Artikel 6.8 Uitzonderlijke omstandigheden. . 17
ARTIKEL 7. HERROEPINGSRECHT EN -TERMIJN. 18
Artikel 7.1 Informatie voor klanten over het herroepingsrecht. . 18
Artikel 7.2 Het herroepingsrecht uitoefenen. . 18
Artikel 7.3 Effect van herroeping en recht op terugkeer 19
ARTIKEL 8. WETTELIJKE GARANTIES. . 20
Artikel 8.1 Wettelijke garantie van conformiteit. . 20
Artikel 8.2 Wettelijke garantie tegen verborgen gebreken. . 22
ARTIKEL 9. BESCHERMING VAN PERSOONSGEGEVENS EN NIEUWSBRIEF. . 22
Artikel 9.1 Persoonlijke gegevens 22
ARTIKEL 10. INTELLECTUEEL EIGENDOM. . 23
ARTIKEL 11. DIVERSE BEPALINGEN - BLADEREN OP DE SITE. . 23
ARTIKEL 12. TOEPASSELIJK RECHT - REGELING VAN GESCHILLEN. . 24
BIJLAGE: FORMULIER HERROEPINGSRECHT. 25
(L. 221-9 en 221-13 Consumentenwetboek) 25
ARTIKEL 1. ALGEMENE INFORMATIE
Artikel 1.1 Definities
Ø De klant, de koper : Verwijst naar elke natuurlijke of rechtspersoon die een bestelling plaatst op de Site en op wie de GCS van toepassing zijn.
Ø PROTENNIS, de verkoper : Verwijst naar het PROTENNIS bedrijf, eigenaar van de site en de verkochte producten.
Ø Algemene voorwaarden : Verwijst naar deze Algemene Verkoopvoorwaarden.
Ø De site(s) : Verwijst naar de website waarop de internetgebruiker surft en bestellingen plaatst. Dit is een van de volgende sites: https://nl.protennis.be/, , www.protennis.be, , www.protennis.es, , www.protennis-shop.de, , www.protennis-shop.it. .
Ø Hoe bestellen? Verwijst naar elke aankoop door een Klant van een product dat op een van de Sites van PROTENNIS wordt aangeboden.
Ø Het product/de producten : Elk goed of dienst aangeboden voor aankoop door Klanten op de Websites.
Ø L'Internaute : Verwijst naar elke persoon die een van de bovengenoemde internetsites bezoekt of gebruikt.
Artikel 1.2 Toepassingsgebied
Deze Algemene Verkoopvoorwaarden zijn automatisch van toepassing op alle bestellingen die op de Site worden geplaatst door een persoon zoals hieronder gedefinieerd, zonder dat een handgeschreven of elektronische ondertekening van deze Algemene Verkoopvoorwaarden nodig is.
Deze GCS zijn alleen van toepassing op bestellingen van particulieren die consumenten zijn in de zin van artikel 1° van de Franse consumentenwet.
Bestellingen van personen met een andere hoedanigheid dan die waarnaar in de vorige paragraaf wordt verwezen, vallen onder een specifieke overeenkomst met PROTENNIS.
Artikel 1.3 Juridische informatie
De Site wordt beheerd door pROTENNIS, , een naamloze vennootschap met een aandelenkapitaal van € 16.000,00, met maatschappelijke zetel te 200 Rue Paul Laurent, 30 900 NIMES, ingeschreven in het handels- en ondernemingsregister van NIMES sinds 16 april 2003 onder nummer 448 215 772.
Het wordt vertegenwoordigd door zijn manager, de heer Nicolas Bellon.
Het postadres van de hoofdvestiging van PROTENNIS is 200 Rue Paul LAURENT, 30 900 NIMES.
Het BTW-nummer (BTW"Het intracommunautaire nummer dat is toegewezen aan PROTENNIS is FR57448215772.
Artikel 1.4 Doel van de Algemene voorwaarden
Deze algemene voorwaarden zijn opgesteld om consumenten en potentiële kopers te informeren over de voorwaarden waaronder aankopen, verkopen en leveringen van alle door PROTENNIS op haar website aangeboden producten plaatsvinden.
Deze AV bepalen ook de rechten en plichten die de Verkoper en Klanten moeten respecteren tijdens een transactie.
Elke bestelling die op de Sites wordt geplaatst, houdt noodzakelijkerwijs in dat de Klant erkent kennis te hebben genomen van deze algemene voorwaarden en ze te hebben aanvaard, die voorrang hebben op alle andere algemene of bijzondere voorwaarden die niet uitdrukkelijk zijn goedgekeurd door de Verkoper.
Artikel 1.5 Temporele toepassing en wijziging van de Algemene voorwaarden
De GCS die van toepassing zijn, zijn de GCS die beschikbaar zijn op de Site op het moment van de elektronische validatie van een bestelling door de Klant.
De AV kunnen te allen tijde en zonder voorafgaande kennisgeving door PROTENNIS worden gewijzigd. In dit geval zijn de van toepassing zijnde AV van kracht op de datum van elektronische validatie van de bestelling door de Koper.
De Klant erkent dat hij op de hoogte is gebracht van de mogelijkheid van een wijziging van de toepasselijke AV als gevolg van een wet of een dwingende verordening waarover PROTENNIS geen controle heeft.
ARTIKEL 2. PRODUCTEN
Artikel 2.1 De kenmerken van de producten
PROTENNIS biedt op de Site een reeks artikelen te koop aan die betrekking hebben op de beoefening van verschillende racketsporten.
De producten die op de Site worden aangeboden, worden zo nauwkeurig mogelijk beschreven en gepresenteerd, zodat internetgebruikers zo goed mogelijk op de hoogte zijn van de essentiële informatie voordat ze een bestelling plaatsen.
In dit opzicht proberen de foto's op de Site het aangeboden product zo getrouw mogelijk weer te geven, maar zijn ze niet contractueel bindend. Op dezelfde manier dient de maataanduiding op de productbladen alleen als leidraad en vormt deze geen reden voor contractuele teruggave.
In overeenstemming met de bepalingen van artikelen L. 111-1 en 221-5 van de Consumentencode is deze informatie vrij toegankelijk op de Site voordat een bestelling door de Klant wordt gevalideerd.
De informatie met betrekking tot de presentatie van de producten en hun gebruik die door PROTENNIS op de Site wordt verstrekt, is louter informatief. Behoudens wettelijke garanties, houdt elke verklaring van de Verkoper met betrekking tot het product in geen geval een garantie in van deze laatste om te voldoen aan alle specifieke verwachtingen van de Klant die zouden verschillen van die van een redelijk persoon, die niet bekend zijn bij PROTENNIS, wat de Klant erkent.
Artikel 2.2 Presentatie van producten op de Site
De producten worden aan de internetgebruiker en de klant gepresenteerd volgens de volgende classificaties.
Standaard worden producten gepresenteerd en ingedeeld in de volgende categorieën:
Ø Sneeuwschoenen
Ø Touw
Ø Schoenen
Ø Kleding
Ø Bagage
Ø Ballen
Ø Accessoires
Producten kunnen ook worden ingedeeld in de volgende subcategorieën:
Ø Betrokken sport (Tennis, Badminton, , Squash, , Padel enz.)
Ø Per merk
Ø Bijvoorbeeld een professionele speler die producten gebruikt die vergelijkbaar zijn met de producten die op de Site worden aangeboden
De Site kan ook af en toe promotionele aanbiedingen tonen voor bepaalde productassortimenten, met name in de categorie "Opruiming".
De Klant erkent dat hij/zij op de hoogte is gebracht van het eenvoudige doel van het presenteren van de bovenstaande categorieën, die op zichzelf geen contractuele waarde hebben.
Artikel 2.3 Beschikbaarheid van producten en aanbiedingen op de Site
De aanbiedingen op de Site zijn geldig zolang ze toegankelijk zijn op de Site.
Aangezien producten voortdurend in ontwikkeling zijn, wordt gespecificeerd dat PROTENNIS zonder voorafgaande kennisgeving de technische samenstelling en kenmerken van de op de site aangeboden producten kan wijzigen.
Aanbiedingen zijn afhankelijk van de beschikbaarheid op het moment dat de bestelling wordt geplaatst. De Klant wordt uitgenodigd om de beschikbaarheid van de verkochte producten op de betreffende pagina te controleren.
Als het bestelde product niet beschikbaar is, wordt er zo snel mogelijk een e-mail naar de Klant gestuurd met de mededeling dat hij een ander product van gelijkwaardige kwaliteit en prijs kan bestellen of dat hij om terugbetaling van zijn bestelling kan vragen.
De koper beschikt vervolgens over een termijn van 72 werkuren (weekenden en feestdagen niet meegerekend) vanaf de ontvangst van de e-mail waarin hij wordt geïnformeerd over de onbeschikbaarheid om zijn keuze kenbaar te maken aan PROTENNIS.
Na deze periode, en als de koper niet reageert, wordt de bestelling verzonden met de enige beschikbare artikelen en worden alleen deze gefactureerd.
Als de klant voor terugbetaling kiest, moet dit zo snel mogelijk gebeuren en uiterlijk binnen 30 dagen na de eerste betaling.
In elk geval zal terugbetaling plaatsvinden volgens de betalingsmethode die de koper heeft gebruikt toen hij de bestelling plaatste.
De producten die op de site worden aangeboden kunnen verschillen van de producten die op andere PROTENNIS-websites worden aangeboden.
ARTIKEL 3. FINANCIËLE VOORWAARDEN EN BETALING
Artikel 3.1 Algemene bepalingen
Op het moment van betaling verbindt de Koper zich ertoe gemachtigd en gerechtigd te zijn om de bij de bestelling gekozen betalingswijze te gebruiken.
PROTENNIS behoudt zich de mogelijkheid voor om op elk moment de verwerking van de bestelling op te schorten in geval van een incident bij de betaling en in het bijzonder bij weigering van vrijgave van de bedragen door een bank- of financiële instelling.
Artikel 3.2 Weergegeven prijzen
De prijzen van de producten op de site zijn altijd in euro's, inclusief alle belastingen en exclusief verzendkosten.
Er wordt btw in rekening gebracht tegen het tarief dat geldt op het moment dat de bestelling wordt geplaatst.
Afhankelijk van de waarde van de bestelling worden bezorgkosten toegevoegd aan het totaal van de bestelling (zie artikel 6) en wordt weergegeven op het scherm met het aankoopoverzicht voordat de bestelling definitief wordt gevalideerd.
De Klant wordt geïnformeerd over het totaalbedrag van de te betalen prijs voordat de bestelling in het winkelmandje wordt gevalideerd.
Artikel 3.3 Promotiecodes
Soms zijn er promotiecodes beschikbaar om de prijs van bepaalde artikelen te verlagen.
Om hiervan te kunnen profiteren, moet de koper de code invoeren in het daarvoor bestemde vakje "promotiecode" of "kortingsbon" op de Site bij het samenvatten van de bestelling, voordat hij/zij de bestelling betaalt. Zodra de kortingscode in het vakje is geplaatst, moet deze worden gevalideerd door op de knop "ok" te klikken.
De korting wordt dan onmiddellijk toegepast op de prijs (inclusief btw en exclusief verzendkosten) van het (de) betreffende product(en) in hetzelfde overzichtsscherm van de bestelling.
Promotiecodes zijn niet cumuleerbaar en hun geldigheidsduur is beperkt in de tijd. Aan het einde van de geldigheidsperiode vervalt de promotiecode: deze geeft geen recht meer op korting op de Site.
Artikel 3.4 Cadeaubon
In geval van aankoop van een "Cadeaubon", stuurt PROTENNIS de cadeaubon per e-mail in PDF-formaat naar het adres dat de Klant op de Site heeft opgegeven.
Op de cadeaubon staat de waarde en een code die als betaalmiddel wordt gebruikt.
De ontvanger van de voucher moet dan deze code gebruiken om het tegoed uit te geven.
Artikel 3.5 Betalingsvoorwaarden
PROTENNIS biedt haar klanten verschillende betalingsmogelijkheden voor bestelde producten. De keuze wordt gemaakt naar goeddunken van de Klant op het moment van de definitieve aanvaarding van de bestelling.
De verschillende betalingsmethoden staan hieronder vermeld:
Ø Betaling met creditcard via PAYPLUG; https://www.payplug.com/fr/cgu/
De site wordt beschermd door een beveiligingssysteem: creditcardgegevens worden gecodeerd met behulp van het SSL-proces (Secure Socket Layer). De betaling wordt geverifieerd door het 3D Sécure bankbeveiligingssysteem.
Met deze betaalmethode wordt de prijs afgeschreven zodra de bestelling is afgehandeld.
In geval van weigering van betaling door het centrale creditcardnetwerk heeft PROTENNIS het recht de bestelling te annuleren en het/de product(en) niet te verzenden.
Ø Betaling via PAYPAL : betaallink
Ø Betaling vindt plaats via PAYPAL. Acceptatie van de bestelling is dan onderworpen aan de algemene voorwaarden van PAYPAL en de voorwaarden ter bescherming van kopers.
PAYPAL biedt een gratis betalingsservice in 4 stappen voor transacties tussen €30 en €2.000.
Ø Betaling via overschrijving
Het product wordt gereserveerd voor een periode van 8 dagen na bevestiging van de bestelling.
Het bestelde product wordt verzonden zodra de bedragen naar behoren zijn bijgeschreven op de bankrekening van PROTENNIS.
De leveringstermijn gaat in op de datum van de bankoverschrijving.
De bankgegevens (RIB) van de rekening waarop de verschuldigde bedragen moeten worden bijgeschreven, worden bij het plaatsen van de bestelling per e-mail naar het volgende adres gestuurd: contact@protennis.fr
Ø Betaling in meerdere termijnen door ONEY (Voorwaarden van ONEY)
Betaling kan in 3 of 4 termijnen volgens een door ONEY opgezette betalingsoplossing.
De Klant erkent hierbij geïnformeerd te zijn dat deze betalingsoplossing waarschijnlijk een krediet vormt bij ONEY en dat er kosten in rekening kunnen worden gebracht.
De klant aanvaardt hierbij de algemene voorwaarden van ONEY, indien van toepassing.
ARTIKEL 4. HET CONTRACT ONLINE AFSLUITEN
In geval van een bestelling door de klant, komt een contract met PROTENNIS tot stand bij de definitieve validatie van de bestelling. PROTENNIS verbindt zich er dan toe om, zodra de prijs is betaald, de bestelde producten zo snel mogelijk en onder de voorwaarden van artikel 6 te leveren.
Op de Site is de procedure voor het afsluiten van een contract als volgt:
1°) Producten aan het winkelmandje toevoegen
De Klant vult zijn winkelmandje via de specifieke fiches voor elk product dat door PROTENNIS op de markt wordt gebracht door te klikken op het tabblad "Toevoegen aan winkelmandje". Bij deze gelegenheid moet de Klant zijn keuze bevestigen in een apart dialoogvenster waarin de essentiële informatie van het product, de prijs en de bestelde hoeveelheid worden samengevat. Zodra een product aan het winkelmandje is toegevoegd, kan de Klant direct een bestelling plaatsen of verder surfen op de Site.
2°) Overzicht bestelling
Een samenvatting van de bestelling is beschikbaar in het winkelmandje. Deze samenvatting bevat de belangrijkste elementen van elk besteld product, de prijs en eventuele kortingen, de hoeveelheid, de beschikbaarheid en de totale prijs inclusief btw maar exclusief verzendkosten. De Klant kan hier de gegevens van zijn bestelling wijzigen.
3°) Klantidentificatie
De klant heeft de mogelijkheid om in te loggen op zijn klantenaccount of er een aan te maken in de PROTENNIS database. Zij kunnen ook bestellen door hun persoonlijke gegevens en afleveradres in te vullen. Bij deze gelegenheid accepteert de klant deze GCS en het vertrouwelijkheidsbeleid van PROTENNIS. De verwerking door PROTENNIS van de persoonlijke gegevens van haar klanten is vastgelegd in het PROTENNIS Handvest voor de bescherming van persoonlijke gegevens.
4°) Bevestiging van adressen
De Klant bevestigt zijn afleveradres en factuuradres.
5°) Keuze van leveringsmethode
De Klant kiest tussen de verschillende leveringsmethoden en dienstverleners die door PROTENNIS worden aangeboden. De prijs en de geschatte levertijd worden aangegeven. Bij deze gelegenheid aanvaardt de Klant opnieuw de GCS die toegankelijk is via een link in PDF-formaat.
6°) Overzicht bestelling en keuze betalingswijze
De Klant krijgt toegang tot een definitief overzicht van de bestelling, waarvan de prijs inclusief leveringskosten is. De Klant wordt vervolgens uitgenodigd om de gewenste betaalwijze te kiezen uit de betaalwijzen die zijn gedefinieerd in artikel 3.5 van deze voorwaarden.
7°) Betaling en orderbevestiging
Zodra de betaling is uitgevoerd en gevalideerd, ontvangt de Klant een bevestigingsmail met een samenvatting van zijn bestelling, inclusief de factuur. Zodra de bestelling is verzonden, d.w.z. door PROTENNIS aan de vervoerder is toevertrouwd, wordt er een e-mail naar de Klant gestuurd met een link om het pakket te volgen onder de voorwaarden van artikel 6.5.
In overeenstemming met de bepalingen van artikel L. 213-1 van de Consumentenwet, zal de Verkoper, wanneer de overeenkomst een bedrag van 120 euro overschrijdt, ervoor zorgen dat de bestelbon op een betrouwbare drager wordt bewaard gedurende een periode van 10 jaar, en de Klant kan op elk moment tijdens deze periode vragen om de bestelbon naar hem op te sturen.
De Klant verbindt zich ertoe ervoor te zorgen dat de informatie die hij bij zijn bestelling meedeelt, volledig, nauwkeurig en actueel is. Indien dit niet het geval is, behoudt PROTENNIS zich het recht voor om de bestelling zonder meer te annuleren.
PROTENNIS behoudt zich het recht voor een bestelling te weigeren of te annuleren indien zij van mening is dat de Klant zich bezighoudt met distributie of een economische activiteit uitoefent met de aldus bestelde producten of om welke andere reden dan ook.
ARTIKEL 5. EIGENDOMSVOORBEHOUD EN RISICO-OVERDRACHT
In afwijking van artikel 1583 van het Burgerlijk Wetboek behoudt PROTENNIS zich tot aan de volledige betaling van de prijs door de Klant een eigendomsrecht voor op de verkochte producten, waardoor PROTENNIS deze producten weer in bezit kan nemen.
De eigendomsoverdracht vindt pas plaats na volledige betaling van de prijs en alle bijkomende kosten, waarbij onder betaling wordt verstaan de daadwerkelijke en definitieve inning door PROTENNIS.
Het risico van verlies en beschadiging gaat echter over op de Klant bij levering van de bestelde producten. De Klant is de bewaarder van de goederen die onder eigendomsvoorbehoud zijn verkocht en draagt de risico's daarvan.
Het is de Klant uitdrukkelijk verboden de producten weg te geven, door te verkopen of te transformeren voor de volledige betaling van de aan PROTENNIS verschuldigde bedragen
ARTIKEL 6. LEVERING
Artikel 6.1 Algemeen
De verkoper levert zijn producten in continentaal Frankrijk en de Franse overzeese departementen en gebiedsdelen, evenals in de landen van de Europese Unie en bepaalde landen op het Europese continent die in de samenvattende tabel hieronder (6.3) worden genoemd.
De producten worden geleverd op het adres dat de klant heeft opgegeven op het bestelformulier. Dit adres is het adres dat is ingevuld bij stap 4°) van artikel 4 van deze voorwaarden.
Producten worden geleverd :
Ø Of per aangetekende zending Colissimo tegen handtekening;
Ø Of per GLS koerier met tracking en handtekening;
Ø Of per Chronopost 2shop met tracking en levering tegen handtekening.
Bij ontvangst van het (de) product(en) moet de Koper of de persoon die door de Koper is aangewezen om het pakket in ontvangst te nemen, de staat van de verpakking en de conformiteit van het product op het moment van ontvangst controleren. Hij mag het pakket dus openen voordat hij de vervoersdocumenten ondertekent.
De levering omvat niet de installatie of inbedrijfstelling, tenzij dit uitdrukkelijk is bepaald door de Verkoper.
Artikel 6.2 Levertijden en -voorwaarden
Bestellingen worden binnen 48 werkuren na het plaatsen van de bestelling verzonden door de vervoerder die de klant heeft gekozen op het moment van bestellen.
De levertijden en -voorwaarden zijn als volgt:
1°) Voor leveringen in Frankrijk :
Levering gebeurt door de transporteur GLS binnen 48 uur bij de klant thuis, op het werk of bij de tennisclub als de levering voor een professional is (indicatieve tijd).
2°) Voor leveringen aan relaispunten in Frankrijk en Europa:
De levering wordt verzorgd door Chronopost 2Shop (indicatieve termijn)
3°) voor leveringen met als bestemming Corsica, de eilanden en de Franse overzeese departementen en gebiedsdelen :
Levering door La Poste Colissimo met handtekening bij ontvangst.
De indicatieve levertijd is tussen 3 en 15 werkdagen, afhankelijk van de bestemming.
4°) Voor leveringen aan de Europese Unie en Europese landen:
De levering gebeurt door Chronopost 2shop aan een relaispunt tegen handtekening bij ontvangst, en door GLS voor leveringen aan privéadressen en zware pakketten.
De indicatieve levertijd is tussen 3 en 8 werkdagen.
Er wordt gespecificeerd dat PROTENNIS alleen levert aan de landen waarnaar wordt verwezen in artikel 6.3 hieronder, met uitsluiting van alle andere landen die niet voorkomen in de tabel van het betreffende artikel.
Artikel 6.3 Bezorgkosten
De leveringskosten zijn in alle gevallen ten laste van de Klant en worden vermeld in het besteloverzicht in stap 6°) waarnaar wordt verwezen in artikel 4.
Voor leveringen in Frankrijk en op voorwaarde dat de bestelde producten geen extra kosten met zich meebrengen door hun gewicht (zie artikel 6.4), worden de tarieven in de onderstaande tabel weergegeven
LEVERING IN FRANKRIJK |
||
|
TOTAAL ORDERBEDRAG INCL. BTW |
VERZENDKOSTEN INCL. BTW |
SCHAKELPUNT |
Minder dan €49 |
4,90 € |
Meer dan €49 |
GRATIS |
|
HOME |
Minder dan €75 |
6,90 € |
Meer dan €75 |
GRATIS |
Voor leveringen naar landen van de Europese Unie en andere Europese landen: de geldende tarieven staan in de tabel hieronder.
LAND |
GLS |
2SHOP |
COLISSIMO |
PRIJS |
FRANCO |
TRANSPORTKOSTEN VOOR ZWARE GOEDEREN |
FRANKRIJK: RELAY |
X |
4,90€ |
49€ |
|||
Frankrijk : HOME |
x |
6,90€ |
75€ |
8,50€ |
||
CORSICA : RELAIS |
X : +5€ |
-49€ : 5€ / +49€ : 9,90€ |
/ |
|||
CORSICA: THUIS |
x |
6,90€ |
75€ |
-75€ : 21,90€ / +75€: 15€ |
||
GUYANNE FR |
x |
39,99€ |
/ |
135€ |
||
WALLIS EN FUTUNA |
x |
39,99€ |
/ |
104€ |
||
GUADELOUPE |
x |
39,99€ |
/ |
139€ |
||
MARTINIQUE |
x |
39,99€ |
/ |
139€ |
||
MAYOTTE |
x |
39,99€ |
/ |
139€ |
||
REUNIE |
x |
39,99€ |
/ |
139€ |
||
ST PIERRE ET MIQUELON |
x |
39,99€ |
/ |
139€ |
||
NIEUW-CALEDONIË |
x |
39,99€ |
/ |
200€ |
||
FRANS POLYNESIË |
x |
39,99€ |
/ |
200€ |
||
DUITSLAND: RELAY |
X |
4,90€ |
49€ |
|||
DUITSLAND: THUIS |
x |
8€ |
79€ |
-79€ : 15€ / +79 € : 23€ |
||
ITALIË: RELAY |
X |
5,90€ |
59€ |
|||
ITALIË: THUIS |
x |
7,50€ |
75€ |
-75€ : 14,90€ / +75 € : 22,40€ |
||
BELGIË: RELATIE |
X |
4,90€ |
49€ |
|||
BELGIË : THUIS |
x |
8€ |
75€ |
-75€ : 15€ / +75€ : 23€ |
||
SPANJE: RELATIE |
X |
5,90€ |
59€ |
|||
SPANJE: THUIS |
x |
7,50€ |
75€ |
-75€ : 14,90€ / +75€ : 22,40€ |
||
OOSTENRIJK: RELAY |
X |
8€ |
79€ |
|||
OOSTENRIJK: THUIS |
x |
8€ |
79€ |
-75€ : 14,90€ / +75€ : 22,90€ |
||
BULGARIJE: ESTAFETTE |
X |
12€ |
150€ |
|||
BULGARIJE: THUIS |
x |
12€ |
150€ |
-150€ : 19,90€ / +150€ : 31,90€ |
||
CYPRUS: RELATIE |
||||||
CYPRUS: THUIS |
x |
49€ |
138,90€ |
|||
KROATIË: RELATIE |
X |
15€ |
150€ |
|||
KROATIË: THUIS |
x |
15€ |
150€ |
-150€ : 19,90€ / +150€: 31,90€ |
||
DENEMARKEN: RELAY |
X |
8€ |
79€ |
|||
DENEMARKEN: THUIS |
x |
10€ |
100€ |
-100€ : 15€ / +100€ : 25€ |
||
ESTLAND: RELATIE |
X |
12€ |
150€ |
|||
ESTLAND: THUIS |
x |
12€ |
150€ |
-150€ : 19,99€ / +150€ : 31,90€ |
||
FINLAND: RELATIE |
X |
10€ |
150€ |
|||
FINLAND : THUIS |
x |
10€ |
150€ |
-150€ : 19,99€ / +150€ : 29,90€ |
||
GRIEKENLAND: RELAIS |
||||||
GRIEKENLAND : HOME |
x |
15€ |
120€ |
-150€ : 30€ / >150€ : 45€ |
||
HONGARIJE: RELAY |
X |
10€ |
130€ |
|||
HONGARIJE: THUIS |
x |
10€ |
130€ |
-130€ : 19,90€ / +130€ : 29,90€ |
||
Ierland: RELAIS |
X |
15€ |
100€ |
|||
IERLAND: THUIS |
x |
15€ |
100€ |
-100€ : 29,90€ / +100€ : 34,90€ |
||
LETLAND: RELAY |
X |
10€ |
150€ |
|||
LETLAND: THUIS |
x |
10€ |
150€ |
-150€ : 19,90€ / +150€ : 29,90€ |
||
LITOUWEN: ESTAFETTE |
X |
12€ |
150€ |
|||
LITOUWEN: THUIS |
x |
12€ |
150€ |
-150€ : 19,99€ / +150€ : 31,90€ |
||
LUXEMBURG: ESTAFETTE |
X |
4,90€ |
49€ |
|||
LUXEMBURG : WOONPLAATS |
x |
8€ |
79€ |
-79€ : 15€ / +79€ : 23€ |
||
MONACO: RELATIE |
||||||
MONACO: THUIS |
x |
6,90€ |
100€ |
-100€ : 8,50€ / +100€ : 15€ |
||
POLEN: RELATIE |
X |
10€ |
130€ |
|||
POLEN: THUIS |
x |
10€ |
130€ |
-130€ : 19,90€ / +130€ : 29,90€ |
||
PORTUGAL: ESTAFETTE |
X |
5,90€ |
59€ |
|||
PORTUGAL: THUIS |
x |
7,50€ |
75€ |
-75€ : 14,90€ / +75€ : 22,40€ |
||
REP-TCHEQUE : RELAIS |
X |
12€ |
100€ |
|||
REP-TCHEQUE : HOME |
x |
12€ |
100€ |
-100€ : 19,90€ / +100€ : 31,90€ |
||
ROEMENIË: RELATIE |
X |
10 |
100€ |
|||
ROEMENIË: THUIS |
x |
10 |
100€ |
-100€ : 19,90€ / +100€ : 29,90€ |
||
SLOWAKIJE: ESTAFETTE |
X |
10 |
100€ |
|||
SLOWAKIJE: THUIS |
x |
10 |
100€ |
-100€ : 19,90€ / +100€ : 29,90€ |
||
SLOVENIË: ESTAFETTE |
X |
10 |
100€ |
|||
SLOVENIË: THUIS |
x |
10 |
100€ |
-100€ : 19,90€ / +100€ : 29,90€ |
||
ZWEDEN: RELAIS |
X |
10 |
100€ |
|||
ZWEDEN: THUIS |
x |
10 |
100€ |
-100€ : 15€ / +100€ : 25€ |
||
ZWITSERLAND: ESTAFETTE |
||||||
ZWITSERLAND: WOONPLAATS |
x |
10 |
100€ |
-100€ : 30€ / +100€ : 40€ |
||
VATICAAN: RELATIE |
||||||
VATICAAN: THUIS |
x |
7 |
100€ |
-100€ : 25€ / +100€ : 32€ |
||
NEDERLAND: ESTAFETTE |
X |
4,90€ |
49€ |
|||
NEDERLAND: HOME |
x |
8€ |
75 |
-75€ : 23€ / +75€ : 15€ |
||
ARMEES HUB (militaire sector) |
x |
10€ |
15€ |
|||
EILANDEN VAN EUROPA |
x |
19,90 € |
30€ |
|||
Artikel 6.4 Zware pakketleveringen
Zware pakketten bevatten alleen dozen ballen (of gelijkwaardige hoeveelheden buizen) en tennisnetten.
Ø Alleen voor leveringen in Frankrijk bezorging: de bezorging moet worden uitgevoerd door de vervoerder GLS en de bezorgkosten bedragen €8,50.
Ø Voor leveringen aan Corsica, Franse overzeese departementen en gebiedsdelen, landen van de Europese Unie en het vasteland van EuropaRaadpleeg de bovenstaande tabel voor elke bestemming.
Artikel 6.5 Levering volgen
Pakketten die worden verzonden door GLS kunnen worden getraceerd op het volgende adres https://gls-group.com/FR/fr/suivi-colis of telefonisch op 09 74 910 910 (prijs van een normaal gesprek) met uw pakketnummer dat PROTENNIS per e-mail naar de koper stuurt.
Pakketten die verstuurd worden door Chronopost 2 Shop kunnen gevolgd worden op het volgende adres https://www.chronoshop2shop.fr/fr/suivi-colis of telefonisch op 0809 801 525 (prijs van een normaal gesprek) met uw pakketnummer, dat PROTENNIS per e-mail naar de koper stuurt
Pakketten die worden verzonden door De Post kunnen worden getraceerd op het volgende adres https://www.laposte.fr/outils/suivre-vos-envois of telefonisch op 3631 (prijs van een normaal gesprek) met het pakketnummer dat PROTENNIS belooft per e-mail aan de koper mee te delen.
Artikel 6.6 Ophaling in de winkel
De koper kan ervoor kiezen, tijdens stap 5°) gedefinieerd in artikel 4, om zijn bestelling gratis af te halen in de PROTENNIS winkel, gevestigd op 200 rue Paul Laurent in NIMES (30900).
De koper wordt per e-mail en/of telefoon op de hoogte gesteld wanneer de bestelling beschikbaar is in de winkel.
Bij wijze van indicatie, en behalve als het product niet beschikbaar is, zal het beschikbaar worden gesteld zodra de betaling daadwerkelijk is verricht.
De indicatieve ordervoorbereidingstijd is drie uur vanaf het moment dat de bestelling wordt geplaatst, maar kan worden verlengd tijdens drukke periodes (verjaardagen, uitverkoop, privéverkoop, uitzonderlijke kortingen, enz.)
Om de bestelling af te halen, moet de koper naar de PROTENNIS winkel gaan tijdens de openingstijden van de winkel (9.30 - 19.30 van maandag tot zaterdag), met de bevestigingsmail van de bestelling (presentatie op een smartphone wordt geaccepteerd) en een identiteitsbewijs.
PROTENNIS verbindt zich ertoe de producten gedurende een periode van dertig (30) dagen te bewaren. Na deze periode verbindt de Klant zich ertoe minstens tweeënzeventig (72) uur op voorhand contact op te nemen met PROTENNIS wanneer hij van plan is de producten terug te nemen.
Artikel 6.7 Schijnbaar defect - afwijking - ontbrekend product
In geval van onregelmatigheden (beschadigde of open verpakking, ontbrekende, beschadigde of gebroken producten) moet de klant dit melden aan de vervoerder en zijn bedenkingen kenbaar maken op de leveringsbon.
De koper moet ook de vervoerder binnen drie werkdagen na de leveringsdatum, als u een klacht wilt indienen, stuur dan een aangetekende brief met ontvangstbevestiging waarin u de gronden voor de klacht uiteenzet.
De koper dient tegelijkertijd PROTENNIS zo snel mogelijk op de hoogte te brengen van de gemaakte voorbehouden met betrekking tot het pakket, per e-mail of per gewone brief.
Alleen afwijkingen die uitdrukkelijk vermeld staan op de leveringsbon kunnen in behandeling worden genomen, met uitsluiting van alle andere.
Als deze procedure niet wordt nageleefd, met name wat de termijnen betreft, wordt geen enkele klacht in behandeling genomen en wordt de levering geacht te hebben voldaan aan de verwachtingen van de koper.
Artikel 6.8 Uitzonderlijke omstandigheden
PROTENNIS kan niet aansprakelijk worden gesteld voor de gehele of gedeeltelijke niet-nakoming van het verkoopcontract in de volgende gevallen:
Ø Product niet op voorraad of niet beschikbaar van het merk;
Ø Overmacht ;
Ø Verstoring of volledige of gedeeltelijke staking, met name van postdiensten of vervoerders.
In dergelijke gevallen kan PROTENNIS niet aansprakelijk worden gesteld voor welke reden of gevolg dan ook.
ARTIKEL 7. HERROEPINGSRECHT EN -TERMIJN
Artikel 7.1 Informatie voor klanten over het herroepingsrecht
Voor overeenkomsten op afstand, inclusief onlineverkoop, bevat de consumentenwet een herroepingsrecht voor consumenten in de artikelen L. 221-18 en volgende.
Het herroepingsrecht stelt de Klant in staat om terug te komen op zijn aankoop, zonder dat hij zijn beslissing hoeft te rechtvaardigen, waardoor het gesloten contract wordt geannuleerd.
De Klant heeft een periode van 14 dagen om het contract te herroepen zonder dat hij zijn beslissing hoeft te rechtvaardigen of boetes hoeft te betalen.
De periode van 14 dagen loopt vanaf de ontvangst van het product.
De kosten voor het terugsturen van het product zijn echter voor rekening van de klant. In het geval van een omruiling is de retourzending voor rekening van de koper.
Artikel 7.2 Het herroepingsrecht uitoefenen
Om zijn/haar herroepingsrecht uit te oefenen, moet de Klant zijn/haar beslissing om de overeenkomst te herroepen kenbaar maken door middel van een ondubbelzinnige verklaring. Hiervoor kan gebruik worden gemaakt van het bijgevoegde formulier (laatste pagina).
Uitoefening van het herroepingsrecht moet worden gericht aan PROTENNIS :
Ø Of per post: SARL PROTENNIS, 200 Rue Paul Laurent, 30 900 NIMES;
Ø Of door gebruik te maken van het online contactformulier op de Site. Stuur in dat geval uw beslissing tot herroeping als bijlage mee.
De beslissing om het contract in te trekken moet altijd vergezeld gaan van de volgende informatie:
Ø De e-mail waarin de intrekking van de bestelling wordt bevestigd;
Ø Bewijs van betaling.
De Klant verklaart dat hij/zij ervan op de hoogte is gesteld dat de bewijslast dat hij/zij het herroepingsrecht heeft uitgeoefend bij hem/haar ligt in overeenstemming met artikel L. 221-22 van de Franse consumentenwet.
Artikel 7.3 Effect van herroeping en recht op terugkeer
1°) Verplichtingen van de Verkoper
In overeenstemming met de bepalingen van artikel L. 221-24 van de consumentenwet, verbindt PROTENNIS zich ertoe alle door de klant betaalde bedragen, inclusief leveringskosten, uiterlijk binnen veertien (14) dagen na de datum waarop zij op de hoogte is gesteld van de beslissing van de consument om de overeenkomst te herroepen, terug te betalen.
De terugbetaling wordt gedaan met hetzelfde betaalmiddel als door de consument is gebruikt.
PROTENNIS heeft het recht terugbetaling uit te stellen totdat het product is teruggevonden of totdat de klant het bewijs van verzending van het product heeft geleverd.
PROTENNIS is niet verplicht extra leveringskosten te vergoeden indien een duurdere leveringsmethode dan door PROTENNIS wordt aangeboden door de Klant is gekozen.
2°) Verplichtingen van de Klant
De Klant dient het (de) product(en) onverwijld en uiterlijk aan het einde van een periode van veertien (14) dagen na zijn beslissing tot herroeping te retourneren aan het adres van het hoofdkantoor van PROTENNIS als bedoeld in artikel 1.3.
De Klant draagt alle kosten en risico's van het terugsturen van de producten.
Het product moet correct verpakt voor transport worden geretourneerd, in nieuwe staat in de originele verpakking en geschikt voor wederverkoop. Het moet vergezeld gaan van de factuur.
Ø Rackets: Het frame mag geen schokken of krassen vertonen, de bespanning moet intact zijn en geen sporen van ballen vertonen. De grip moet nog omwikkeld zijn en het racket mag niet bespeeld zijn. Het presentatiekaartje op de bespanning moet ook worden ingeleverd.
Ø Voor schoenen: ze mogen onder geen enkele omstandigheid gedragen zijn en moeten met hun schoenendoos in een verzenddoos teruggestuurd worden (de doos zelf mag niet als doos gebruikt worden en moet in perfecte staat zijn voor doorverkoop).
3°) Beperkingen van het herroepingsrecht
In het algemeen is elke manipulatie van het Product door de Klant verboden, tenzij het product werd gemanipuleerd om de aard, de kenmerken en de goede werking ervan vast te stellen onder de voorwaarden van artikel L. 221-23 van de Consumentencode. In alle andere gevallen verklaart de Klant ervan op de hoogte te zijn dat PROTENNIS zich het recht voorbehoudt:
Ø Terugbetaling weigeren; en/of
Ø De aansprakelijkheid van de Klant inroepen; en/of
Ø Het bedrag van de terugbetaling verminderen indien de producten in waarde zijn verminderd. In dit verband kan de Klant gevraagd worden een bijdrage te betalen zodat PROTENNIS de niet-conforme artikelen kan terugbezorgen aan hun eigenaars (Tarief volgens leveringsvoorwaarden).
Voor elk verzoek om terugbetaling van een bestelling waarvoor een artikel is aangeboden, moet de koper ook het aangeboden artikel retourneren, dat niet zou zijn aangeboden als het geretourneerde artikel niet zou zijn gekocht.
Als het aangeboden artikel niet wordt geretourneerd, wordt het bedrag daarvan afgetrokken van het terug te betalen bedrag op basis van de nominale waarde die is vermeld in de promotieaanbieding.
Alleen producten die compleet, in perfecte staat en in de originele verpakking worden geretourneerd, worden geaccepteerd. Als de producten niet op deze manier worden geretourneerd, wordt de koper niet terugbetaald.
Overeenkomstig de bepalingen van 3° en 4° van Artikel L. 221-28 van de Franse Consumentenwet, is het herroepingsrecht niet van toepassing op goederen die duidelijk gepersonaliseerd zijn of gemaakt zijn volgens de specificaties van de klant (gewijzigde grips, snaren op rackets, flocking, etc.) en goederen die snel kunnen bederven (snaren, grips, etc.).
ARTIKEL 8. WETTELIJKE GARANTIES
De Klant profiteert van de wettelijke garanties van conformiteit en verborgen gebreken.
De Klant begrijpt dat de genoemde wettelijke garanties mogelijk niet worden toegepast in het geval dat de oorzaak van de productgarantie voortvloeit uit gebruik dat niet in overeenstemming is met de instructies in de handleidingen en documenten die bij het genoemde Product worden geleverd. In dit geval is PROTENNIS niet gebonden aan de hieronder beschreven wettelijke garanties.
In elk geval ontnemen deze bepalingen de Klant niet zijn herroepingsrecht zoals hierboven uiteengezet, noch enige andere contractuele of extracontractuele actie die hem door de wet wordt toegekend.
De Klant erkent ook dat het normale gebruik van bepaalde producten (ballen, snaren, schoenen, enz.), dat snelle slijtage veroorzaakt, geen aanleiding geeft tot garantie.
Artikel 8.1 Wettelijke garantie van conformiteit
1°) Toepassingsgebied van de garantie
In overeenstemming met artikelen L. 217-3 tot L. 217-7 is PROTENNIS verplicht de conformiteit van de verkochte goederen te garanderen.
In de zin van deze teksten voldoet het in de handel gebrachte product aan de voorschriften als het met name :
Ø Het voldoet aan de bepalingen van het contract;
Ø Het is geschikt voor het gebruik dat normaal wordt verwacht van een artikel van hetzelfde type;
Ø Het heeft de kwaliteiten die de verkoper aan de consument heeft gepresenteerd in de vorm van een monster of model voordat de overeenkomst werd gesloten;
Ø Het wordt geleverd met alle accessoires, inclusief verpakking en installatie-instructies die de consument terecht mag verwachten ;
Ø Het komt overeen met de hoeveelheid, kwaliteit en andere kenmerken, waaronder duurzaamheid, functionaliteit, compatibiliteit en veiligheid, die de consument terecht mag verwachten voor goederen van hetzelfde type, rekening houdend met de aard van de goederen en de publieke verklaringen van de Verkoper.
In dit verband herinnert PROTENNIS u eraan dat de informatie op elk productblad de informatie is die aan PROTENNIS is meegedeeld door de leveranciers bij wie de producten zijn gekocht.
In dit opzicht stelt PROTENNIS alles in het werk om ervoor te zorgen dat de fotografische weergave van de producten zo nauwkeurig mogelijk is. De Klant wordt er echter uitdrukkelijk op gewezen dat zijn perceptie van de fotografische weergave van het product mogelijk niet exact overeenkomt met het product zelf.
2°) Garantieregeling
Conformiteitsgebreken die zich voordoen binnen een termijn van vierentwintig maanden vanaf de levering van de goederen, met inbegrip van goederen die digitale elementen bevatten, worden, behoudens tegenbewijs, vermoed te hebben bestaan op het tijdstip van levering, tenzij dit vermoeden onverenigbaar is met de aard van de goederen of van het beweerde gebrek.
Voor tweedehands goederen is deze periode vastgesteld op twaalf maanden.
Gedurende deze periodes, in geval van een gebrek aan conformiteit van een door PROTENNIS op de markt gebracht product, kan de Klant naar eigen goeddunken kiezen tussen :
Ø Verzoek dat de goederen in overeenstemming worden gebracht door reparatie of vervanging;
Ø Vraag een prijsvermindering aan voor het waardeverlies als gevolg van niet-naleving;
Ø Het contract ontbinden, de goederen terugsturen en de prijs terugbetaald krijgen.
De Klant wordt er echter van op de hoogte gebracht dat, in overeenstemming met de bepalingen van artikel L. 217-12 van de Consumentencode, indien het conform maken van het goed onmogelijk is of onevenredige kosten met zich meebrengt voor PROTENNIS, deze kan kiezen voor de meest coherente uitvoering met betrekking tot het gebrek in kwestie.
In geval van non-conformiteit en indien de expertise vereist dat het product in haar bezit is, zijn de kosten van terugzending van het bestelde en geleverde product, alsmede de eventuele levering van een ander product voor rekening van PROTENNIS.
Elk product dat wordt gerepareerd onder de wettelijke conformiteitsgarantie geniet een garantieverlenging van 6 maanden.
Artikel 8.2 Wettelijke garantie tegen verborgen gebreken
In overeenstemming met de bepalingen van de artikelen 1641 en volgende van het Burgerlijk Wetboek garandeert PROTENNIS dat de geleverde producten geen verborgen gebreken bevatten die het artikel ongeschikt maken voor het gebruik waarvoor het bestemd is.
In dit verband kan de Klant, als hij een gebrek ontdekt dat niet kon worden ontdekt op het moment van aankoop, binnen een periode van twee jaar vanaf de ontdekking van het gebrek en niet later dan vijf jaar na de aankoop van het product, naar eigen keuze :
Ø Terugbetaling van de prijs na terugzending van de goederen aan PROTENNIS ;
Ø Behoud van het eigendom en een verlaging van de aankoopprijs.
ARTIKEL 9. BESCHERMING VAN PERSOONSGEGEVENS EN NIEUWSBRIEF
Artikel 9.1 Persoonlijke gegevens
De aan de koper gevraagde informatie en persoonsgegevens zijn noodzakelijk voor het beheer van de bestelling, het transport ervan en het opstellen van de factuur.
In overeenstemming met de Franse wet inzake gegevensbescherming (Loi Informatique et Libertés) en de Europese regelgeving inzake de bescherming van persoonsgegevens, hebt u recht op toegang, rectificatie, betwisting en verwijdering van uw persoonsgegevens. U kunt deze rechten uitoefenen door contact op te nemen met de Klantendienst via het contactformulier op de Site. De Klant heeft ook de mogelijkheid om contact op te nemen met PROTENNIS via alle schriftelijke middelen die worden beschreven in artikel 13.
Om veiligheidsredenen behoudt PROTENNIS zich het recht voor om een identiteitsbewijs te vragen indien er twijfel bestaat over de identiteit van de persoon die het verzoek indient.
Voor meer informatie over het verzamelen en gebruiken van persoonlijke gegevens wordt de klant uitgenodigd het PROTENNIS Handvest voor de Bescherming van Persoonlijke Gegevens te raadplegen dat toegankelijk is in uw PROTENNIS persoonlijke ruimte in de sectie RGPD-Persoonlijke Gegevens.
Voor Persoonlijke Gegevens die worden verzameld als onderdeel van het aanmaken van de persoonlijke account van de Gebruiker en het browsen op de Site, is de persoon die verantwoordelijk is voor het verwerken van Persoonlijke Gegevens de wettelijke vertegenwoordiger van PROTENNIS, de heer Nicolas BELLON.
Om de veiligheid en vertrouwelijkheid van Persoonsgegevens te waarborgen, maakt PROTENNIS gebruik van netwerken die worden beschermd door standaardapparatuur zoals firewalls, pseudonimisering, versleuteling en wachtwoorden.
Artikel 9.2 Nieuwsbrief
Een bestelling op de site houdt in dat u zich inschrijft voor de elektronische nieuwsbrief van PROTENNIS.
Iedereen die zich inschrijft voor deze nieuwsbrief stemt ermee in om informatieve e-mails over PROTENNIS-aanbiedingen te ontvangen.
Als u de nieuwsbrief niet langer wilt ontvangen, moet u zich afmelden door op de afmeldlink onderaan de e-mail te klikken.
Deze informatie kan door de verkoper worden doorgegeven aan zijn contractuele partners in het kader van de uitvoering van de bestelling.
ARTIKEL 10. INTELLECTUEEL EIGENDOM
De hele Site en alle elementen ervan vallen onder de wetgeving inzake intellectueel eigendom, met name auteursrechten, tekeningen en modellen, handelsmerken, domeinnamen, software of databases, enz.
Deze elementen zijn en blijven het exclusieve eigendom van PROTENNIS.
PROTENNIS is de enige eigenaar, met uitsluiting van elke andere persoon, en behoudt zich alle rechten voor van reproductie, representatie en publieke communicatie van de elementen van de Site, inclusief downloadbare elementen, productbeschrijvingsbladen en visuele, fotografische, audiovisuele of andere representaties.
Elke eenvoudige link of hypertext link is strikt verboden zonder de uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van PROTENNIS.
PROTENNIS kan niet aansprakelijk worden gesteld indien de inhoud van de sites waarnaar hyperlinks worden voorgesteld niet voldoet aan de geldende wettelijke en reglementaire bepalingen.
ARTIKEL 11. DIVERSE BEPALINGEN - BLADEREN OP DE SITE
Deze Algemene Voorwaarden kunnen vrij worden geraadpleegd en gedownload in PDF-formaat op de Site.
Elke internetgebruiker heeft het recht om slechts één account tegelijkertijd op de site te hebben. PROTENNIS behoudt zich het recht voor meerdere registraties te verwijderen.
De toepassing van het Verdrag van Wenen inzake internationale koopovereenkomsten betreffende roerende zaken (1980) is uitdrukkelijk uitgesloten.
Internetgebruikers erkennen dat zij ervan op de hoogte zijn dat het hun verantwoordelijkheid is om alle passende maatregelen te nemen tijdens het surfen op de Site om hun eigen gegevens en/of software te beschermen tegen besmetting door kwaadaardige software die op het internet circuleert.
ARTIKEL 12. TOEPASSELIJK RECHT - REGELING VAN GESCHILLEN
Op deze GCS en alle daaruit voortvloeiende contracten met Klanten is het Franse recht van toepassing.
In overeenstemming met de bepalingen van artikel L. 612-1 van het consumentenwetboek kan de Klant gratis gebruik maken van de diensten van een door PROTENNIS voorgestelde consumentenbemiddelaar. Klanten die een aankoop hebben gedaan op de Site kunnen contact opnemen met de bemiddelaar via de volgende methoden en contactgegevens: https://sasmediationsolution-conso.fr/processus-mediation/saisir-le-mediateur
De Klant wordt ervan op de hoogte gesteld dat hij, alvorens de zaak aan de Consumentenbemiddelaar voor te leggen, al moet hebben geprobeerd zijn geschil rechtstreeks met PROTENNIS op te lossen door middel van een schriftelijke claim of een claim moet hebben ingediend onder de voorwaarden van deze AGV.
Alle geschillen die niet in der minne kunnen worden geschikt, vallen onder de exclusieve bevoegdheid van de Franse rechtbanken.
ARTIKEL 13. CONTACT
PROTENNIS biedt haar klanten verschillende manieren om contact op te nemen.
PROTENNIS kan worden bereikt op
Ø Per postOp het volgende adres: 200 Rue Paul Laurent, 30 900 NIMES
Ø Online via het contactformulier dat voor klanten beschikbaar is op de website https://nl.protennis.be/contacteer-ons
Ø Per e-mail op de volgende adressen contact@protennis.fr; contact@protennis.be ; ; contact@protennis.es; contact@protennis-shop.de; contact@protennis-shop.it afhankelijk van de site die de internetgebruiker gebruikt
Ø Per telefoon op 09 66 92 09 37. PROTENNIS-adviseurs zijn voor klanten beschikbaar van maandag tot en met vrijdag (met uitzondering van feestdagen) van 10.00 tot 12.00 uur en van 14.00 tot 18.00 uur (geen toeslag, prijs van een lokaal gesprek vanaf een vaste lijn)
SARL PROTENNIS
200 Rue Paul Laurent
30 900 NIMES
Geachte heer/mevrouw
Ondergetekende :
Woonachtig te :
Le ik plaatste een bestelling op de PROTENNIS-website en nam de bestelling in ontvangst op
In overeenstemming met artikel L. 221-18 van de Franse consumentenwet informeer ik u hierbij dat ik gebruik wil maken van mijn herroepingsrecht met betrekking tot deze bestelling en dat ik deze binnen veertien dagen aan u zal retourneren.
Vergoed mij alstublieft de som van euro
die ik je betaald heb met (betaalmiddel) :
Dank u. Hoogachtend
(Handtekening)